søndag 25. juli 2010

Mastergrad i pappa-stell...

...eller hva nå enn jeg skal kalle det! Iallefall, så kom det ut av munnen på pappa i dag, siden jeg styrer og steller sånn med ting. Og jeg begynner vel å bli ekspert pappas diagnosen og det å stelle rundt pappa, så hvorfor ikke...hi hi hi! Litt humor må til, ikke sant?

Uansett, så har dagen vært slitsom! Som jeg skrev tidligere i dag, så startet dagen med 38 grader i feber. Det er mye for pappa som ikke har immunforsvar, og normal temperatur på 37.8. Sykepleier og jeg har fulgt dette nøye opp, og vært i kontakt med både pallativ, urologisk og legevakt. Infeksjonsfaren er særdeles høy, og vi må følge nøye med temperatursvingninger... Tilslutt ble vi enige om at en lege fra legevakta skulle komme og ta en prøve av han, slik at vi kunne få vite hva cpr'en lå på. Legen dukket opp han, men hadde selvfølgelig ikke med seg utstyr til å ta en slik prøve... Så hele legebesøket var bare en stor vits, og jeg ble egentlig veldig frustrert og sint! Klarte å beholde fatningen, og ikke være for uhøflig. Men dette var utrolig lite gjennomtenkt og særdeles dårlig informasjonsflyt!

Han har heldigvis ikke hatt feber i kveld, og vi har vurdert det dit hen at vi venter til i mrg. Da håper jeg enten fastlegen hans er tilbake, eller at en av legene på pallativ kan ta et hjemmebesøk...

Redselen for en ny blodforgiftning er stor, og vi har måttet ha en stor posjon is i magen i dag. Ikke vil han tilbake på sykehuset, og her hjemme får han ikke mulighet for å få antibiotika intavenøst. Nå har det jo løst seg til nå, siden han er feberfri i kveld. Men sånn for sikkerhetsskyld så har jeg fått nattevakten til å ta et hjemmebesøk her i natt, slik at de ser til han og sjekker om han fremdeles er feberfri...

1 kommentar:

  1. Du er utrolig sterk, og er garantert den aller aller beste jenta pappan din noen sinne kunne fått. Tenker masse på dere der nede, godt dere har hverandre.
    Ta vare på deg selv mellom slagene.
    Stor klem, Merete

    SvarSlett