tirsdag 27. juli 2010

Hektiske dager...

Da har det gått noen dager siden sist jeg skrev, og det har vært litt hektiske dager... Dagene mine går liksom i ett her i Skien, og jeg sliter litt med disponering av tiden. Derfor blir det kanskje ikke så hyppige innlegg i bloggen. Pappa krever jo sitt, dvs han krever aldri. Men jeg vil at han skal ha det bra 24 timer i døgnet, og gjør alt jeg kan.

Natten som gikk var slitsom, og vi hadde nattevakten her 3 ganger. Og jeg må bare skryte litt av nattevakten vi hadde i natt. Det var som å få en sol inn i huset, og hun var så proff. Hun fikset og ordnet det vi trengte hjelp til, og så rask hun var. Godt å ha sånne mennesker som kommer hit, og som fikser ting på 1-2-3. All ros til nattens heltinne, sier nå jeg :-)

Dagen i dag har vært bra, og vi har hatt fastlegen på besøk. Endelig noen gode nyheter, og de er det få av. Crp'en til pappa er kun på 50, og blodprosenten er gått litt opp til 9,4. Nå må vi bare passe på at han ikke blir dehydrert, og skal nå prøve et par dager med intravenøst væske gjennom veneflon. Selvfølgelig med tett oppfølging! Da slipper pappa 2-3 dager på sykehuset, og han kan nyte dagene her hjemme i stedet...!

Føler at apparatet rundt pappa begynner å bli bra nå, og jeg føler meg helt trygg på å ha han hjemme. Og han føler seg også trygg på å være hjemme, og få hjelp av oss. Du ser at han blomstrer opp, og han får jo selvfølgelig alt han vil ha og spise :-) Snakk om luksus :-)

Selv har jeg kommet over i en sånn fikse-selv-periode, og glemmer meg selv opp i alt dette! Så det skal bli deilig nå med noen dager hjemme i Oslo. Tror det blir til at jeg drar hjem på torsdag, og blir hjemme til neste lørdag.... OM jeg klarer å forholde meg rolig hjemme i Oslo, og ikke stresser meg selv opp rundt det at jeg ikke er hos pappa. Det kan jo raskt endre seg dette her, men han er i trygge hender hos brødrene mine og svigrinnen min. Så jeg får jo prøve å slappe av litt, og samle energi til neste Skiens-opphold. Da blir vi hjemme i over en uke, så det er best å samle litt krefter :-)

Og så må jeg bare ytre en takk til venninnene mine som støtter opp om meg, uten dere hadde ikke hverdagen vært så grei å komme igjennom. Dere er kjempe søte, og jeg er veldig veldig glad i dere!! Takk for at dere er dere, og for at jeg kan kalle dere venninnene mine :-)

1 kommentar:

  1. Kjære Connie.
    Takk for praten i dag. Husk at jeg tenker masse på dere, og at telefonen min er åpen døgnet rundt, hele tiden...
    Stor klem fra Mette

    SvarSlett