mandag 2. august 2010

Styrke...

...jeg har vært på cafe med venninner i dag, og vi kom over på samtalen styrke og det å ha syke familie medlemmer.

Vi kommer vel alle i denne situasjonen før eller senere i livet, og da vil man forstå hva jeg mener. Ja, dersom du ikke allerede har opplevd det... Jeg har ved flere anledninger spurt en av mine aller beste venninner om hvordan hun fikk denne styrken når moren hennes var syk over flere år. Og jeg skjønner nå hva hun har ment hele tiden! Du får en uant styrke som man egentlig ikke helt vet hvor kommer i fra. En styrke som gjør at du kanskje takler hverdagen bedre og kommer deg igjennom dette på en ok måte....

Jeg sier ikke at man ikke har dårlige dager midt inne dette, fordi det har jeg. Men jeg har en styrke som gjør at jeg iallefall kommer meg gjennom dagene uten å sitte og gråte hele tiden. Jeg er fremdeles veldig lei meg over dette som er i ferd med å skje, men jeg håndterer det på en måte... En måte som får meg til å fungere i hverdagen!

For hverdagen er hard om dagen, og jeg sliter! Samtidig som jeg vet at jeg bare må komme meg i gjennom dette, så forstår jeg ikke hvordan. Derfor er denne styrken jeg nå har fått god å ha! Så får jeg bare håpe på at den fortsatt vil være der i morgen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar